Sunday 6 August 2017

BUAH TANGAN KECIL TAPI SIGNIFIKAN DARI BHPetrol


Sebelum ke tempat kerja, aku singgah petrol station nak top-up minyak. Aku bukan memilih sangat, Vios aku mentekedarah je mana-mana petrol.

Cuma aku lebih kerap ke Petronas dan Shell, ada sebab dan musababnya.

Petronas sebab aku adalah pengguna kad kredit CIMB Petronas dan kad Mesra Petronas. Kadar penggunaan petrol aku sebulan di antara 4 ke 5 ratus. Dengan kadar tersebut, setiap bulan aku dapat rebate dari CIMB Petronas sekitar 20 atau 30 ringgit. Memang untuk petrol di Petronas, aku akan guna kad kredit.

Shell pulak sebab aku ada kad BonusLink. Setiap kali isian petrol akan ada mata bonus. Kumpul lama-lama ada jugak la habuannya. Tak lah banyak tapi ok juga dari tak ada langsung.

Cuma pagi tadi aku singgah BHPetrol sebab regular Petronas petrol station yang aku singgah tutup untuk renovation. Shell pulak jauh dan bukan dalam laluan aku ke tempat kerja.

Pilihan paling dekat, BHPetrol. 

Aku isi dalam 30 ringgit je, lepas bayar adik yang jaga kaunter hulur satu kotak tisu. Tanda ingatan untuk customer katanya.

Comel je..... maksud aku kotak tisu ! Tapi adik cashier pun comel gak !

Kotak tisu cenonet je pun, apa yang aku kecoh sangat sampai up dalam blog ! Kecil atau besar bukan soalnya abang akak pakcik makcik, tapi sentimental menghargai customer yang buat valuenya jadi mahal.

Aku ambil contoh insurans. Aku pernah ceritakan dalam entri terdahulu. Aku terminate bukan sahaja kerana manafaat yang sudah tidak sesuai dengan keadaan semasa, tapi juga kerana agen yang kemut melampau dengan customer. Lepas aku sign-up terus lenyap dari pandangan. Paling kurang bagi le planner ke, payung ke, sekali setahun je pun !

Kalau tengok pada kotak tisu tersebut, tertera "WIN ! A BHPETROL MALAYSIA 60TH MERDEKA DAY GOLD COIN'. Ada peraduan sempena hari kemerdekaan rupanya dari BHPetrol.

Baca detail lagi, kena isi borang yang boleh didapati dari mana-mana BHPetrol dan submit sebelum 31 Julai 2017.

Ok ! dah lepas hahahahaha !

Belek lagi kotak tisu tersebut. Tercatat "INFINITI EURO 5 DIESEL, first in Malaysia". Kiranya BHPetrol yang mula-mula jual diesel standard Euro 5 di Malaysia.

Kelebek lagi.......

INFINITI RON 95 and RON 97 THE PREMIUM FUEL

1. High quality additives from Germany
2. Maximum strength petrol additives at 800ppm
3. Made by the World's Leading Chemical Company
4. Superior deposit cleaning agents
5. Friction reducing agents

Details sila lawat www.bhpetrol.com.my

Thank you adik BHPetrol !

- Ketam Batu -

No comments:

Post a Comment