Saturday 19 November 2016

TRIP KE TELUK BATIK (NOVEMBER 2016) - 03 : Restoran Tomyam Teluk Muroh !

Teluk Muruh @ Teluk Muroh ?

Jika sebelah siang aku anak beranak makan di Silaturrahim, malamnya aku makan di Restoran Teluk Muruh. Letaknya di tepi Jalan Teluk Muroh, Lumut. Tidak jauh dari base Navy.

Sepanjang Jalan Teluk Muroh ada banyak kedai makan Siam, tapi kedai ini anak kedua aku yang pilihkan. Sebab nampak grand berbanding kedai makan Siam yang lain.

Memang sedikit grand sebab siap ada ruang makan beraircond. Tapi aku anak beranak memilih untuk makan di ruang open air. Makan berbumbungkan bintang langit sambil menghirup udara malam.

Chewah ! ! !

Pelanggan agak ramai, tapi service bagi aku efficient. Belum panas montot, waitress come lote putih melepak datang bawakan menu.

Awek Patani beb ! Kecek loghat Patani pekat giler !

Tetapi sesama depa cakap Siam. Sawadikap sana, sawadikap sini. Cuma dengan pelanggan cakap Melayu dialek Patani.

Meja paling depan dipenuhi otai Harley Davidson !

Patani hot food ! Patani hot waitress ada tak ?

Makanan pun cepat saja sampai. Cuma hampir tertukar dengan pesanan pelanggan sebelah meja aku. Member siap salah hantar ikan melintang ke meja aku ! terbeliak mata anak-anak aku !

Nasi goreng USA untuk aku dan anak kedua. Jauh tapi cepat sampai lepas aku roger Mr POTUS Trumph !

Chicken chop untuk anak  sulung aku !

Nyam nyam ! Dap dap dap !

Tidaklah marbeles tapi sedap !

Total termasuk minuman tak sampai 30 ringgit. Entah mahal atau murah. Aku rasa murah je, lagipun dalam mood holiday kan !

- Ketam Batu -

1 comment: