Thursday 17 November 2016

TRIP KE TELUK BATIK (NOVEMBER 2016) - 01 : Pantai Teluk Batik & Chalet Denai Impian

Sayup-sayup !

PART 02 : Kedai makan sedap di Teluk Batik ! 
PART 03 : Tomyam di Teluk Batik !
PART 04 : Main air di Marina Water Park !
PART 05 : Pusat Ekologi Vale !
PART 06 : Merentas hutan Teluk Batik dan Teluk Rubiah !
PART 07 : Bird watching di Teluk Batik !

Aku bawa anak-anak jalan-jalan ke Pantai Teluk Batik.

Lepak-lepak hirup udara segar tepi pantai. Sambil memerhatikan gelagat pengunjung.

Anak-anak aku nak mandi laut, tapi aku keberatan untuk izinkan. Muncungs !

Jom ikut abah snappy gambar gambir, nanti upah ais-krim ! Kembali ceria.

Anak sapa le ni !

Nak naik bot tak ?

Naik pisang ! Anak aku nak, tapi aku gayat !

3 ringgit kepada operator sebelum boleh labuhkan punggung !

Merenung jauh, kena inteprem dengan kapal-kapalan !

Abam-abam NAVY berBBQ, tak ajak pong !

Abam2 NAVY main bola tampar pantai ! 

Berdekatan pantai ada banyak deretan kedai. Kedai makan dan kedai cenderamata.

Tapi aku tak ambush pun kedai-kedai itu semua. Malas ! nak bermalas-malasan tepi pantai bersama anak-anak sahaja sambil makan ais-krim.

Dataran pun aku tak pergi sebab waktu hampir tengah hari, panas terik.

Malam ada aku singgah dataran, tapi banyak nyamuk pula untuk melepak. Serius, area sini memang banyak nyamuk waktu malam !

Kalau melepak malam next time, akan aku bawa ubat nyamuk. Sapu repellant pun tak jalan !

Chalet dan resort pun banyak sekitar Pantai Teluk Batik. Antara yang sempat aku skodeng adalah Chalet Denai Impian.

Pengusaha bumiputera !

Melarikan diri dari nyamuks ! banyak nyamuks !

Chalet 3 segi !

Reception.

Deretan chalets.

Close up ! nak jenguk sampai dalam segan/takut, bukan aku kenal owner/client chalet !

Gerai mee hun sup tapi tutup !

Info lanjut boleh layari FB dan blog mereka.




Chalet dan resort sekitar Pantai Teluk Batik




- Ketam Batu -

No comments:

Post a Comment