Monday 24 August 2015

JoM GeLaK : KiSaH 3 PiLoT

Dikisahkan pada suatu ketika, dua buah pesawat terhempas jauh di tengah hutan belantara. Tiga pilot yang terselamat kemudiannya menjadi tawanan suku kaum kanibal. Maka merayulah mereka agar tidak dibunuh dan dimakan.

Jadi berkatalah ketua suku kaum tersebut;

"Kalau korang semua mahu hidup, korang kena masuk hutan dan bawa 10 biji buah yang sama jenis".

"Tapi korang hanya ada masa 3 jam sahaja'.

Tidak sampai 3 jam, pilot yang pertama muncul membawa 10 biji epal.

Berkatalah ketua suku tersebut;

"Ok, kamu dah bawa 10 biji buah epal. Sekarang masukkan semua epal yang kamu bawa ke dalam lubang jubur kamu satu persatu".

"Ingat, jika kamu merintih atau bersuara, kamu akan saya bunuh'.

Disertai semangat juang yang tinggi, akhirnya epal pertama dapat dimasukkan tetapi untuk epal kedua dia tidak dapat menahan kesakitan dan menjerit meraung terpekik terlolong.

Dengan kejam ketua suku tadi terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot tadi ke syurga.

Sejurus kemudian, pilot kedua pula tiba dengan membawa 10 biji anggur.

Ketua suku kaum kanibal terus memberikan arahan yang sama.

1 anggur masuk, 2 anggur masuk, 3 anggur masuk tapi pada saat dia nak masukkan anggur ke 10, ketua suku tadi tiba-tiba memenggal kepala pilot ke 2.

Naiklah pilot ke 2 tadi ke syurga dan bertemu dengan pilot pertama.

Pilot 2 : Eh! ko pun mati jugak.

Pilot 1 : Ye la, aku bawak epal. Sakit gile masuk lubang jubur aku.

Pilot 1 : Sial betul la ketua suku tu, syaratnya susah gile. Ko bawak buah apa?

Pilot 2 : Anggur!

Pilot 1 : Anggur? Tu kan senang, kecik aje dan tak sakit pon!

Pilot 2 : Memang betul, semua anggur hampir masuk ke dalam lubang dah, tapi.....

Pilot 1 : Tapi apa?

Pilot 2 : Tetiba aku ketawa dan habis semua anggur yang aku masukkan tadi keluar balik.

Pilot 1 : Bodoh kau! Kenapa kau ketawa?

Pilot 2 : Habis tu, masa aku nak masukkan anggur ke 10, aku nampak pilot ke 3 bawak buah durian.

Pilot 2 : Gile ko, buah durian tu! Hahahahahaa!!!!!

p/s : Durian nak sumbat lubang jubur? Kah kah kah kah!!!


Disclaimer : Credit to originator - idea asal bukan hasil buah fikiran pemilik belog DSKB.

No comments:

Post a Comment